Zarejestruj się lub zaloguj się:
Login:  Hasło:  
(Nie pamiętam hasła)
« Powrót

Jakże rad bym się nauczył polskiej mowy... O glottodydaktycznych aspektach relacji "język a kultura" w nauczaniu języka polskiego jako obcego

Tekst, rodzaj:
Naukowe, książka
Data dodania (modyfikacji) publikacji:
2011-11-23 22:10:09
(2012-03-21 22:25:30)
Liczba odsłon tej strony: 956
Tytuł Jakże rad bym się nauczył polskiej mowy... O glottodydaktycznych aspektach relacji "język a kultura" w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Autor Anna B Burzyńska
Rok 2002
Liczba stron 237
Miejscowość Wrocław
Wydawca Wydawnictwo UWr
Abstrakt Autorka wykazuje, że interesujące etnolingwistów, kulturoznawców, filozofów i antropologów zagadnienie relacji język a kultura jest również jednym z istotnych problemów procesu uczenia się i nauczania języka polskiego jako obcego, a dokładniej — że nie jest możliwe pełne opanowanie języka polskiego jako obcego bez uwzględnienia elementów kultury w tym języku wyrażanej. Praca przynosi odpowiedź na pytanie o to, jakie elementy języka odpowiedzialne za przekaz treści kulturowych (bądź też kulturą uwarunkowane) powinny zostać uwzględnione w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Autorka analizuje udział kulturowo nośnych elementów języka w dawnych (XVI-XVIII w.) i współczesnych podręcznikach do nauki języka polskiego dla cudzoziemców.
Kategorie niemiecki, kultura
Zapis biblograficzny Burzyńska A.B., 2002, Jakże rad bym się nauczył polskiej mowy... O glottodydaktycznych aspektach relacji "język a kultura" w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Wrocław: Wydawnictwo UWr.

« Powrót

Wykonanie: © 2018REVOLWEB

Znajdziesz nas w Google+